Evo koliko je važno da dobro spavate: Nedostatak sna remeti pamćenje

Nesanica može da poremeti proces učenja i pamćenja, kao i različite metaboličke procese. Kod dece se, na primer, noću luče ogromne količine hormona rasta, a veruje se da adolescenti najviše rastu baš u snu.


Ljudi nemaju dovoljno razvijenu svest o važnosti sna, naglašavaju stručnjaci australijskog centra za istraživanje posledica nedovoljnog spavanja na fizičko i mentalno zdravlje, pri Univerzitetu u Sidneju. Oni smatraju da nedovoljno i nekvalitetno spavanje doprinosi razvoju pojedinih degenerativnih nervnih bolesti, jer je kod većine obolelih ustanovljen poremećen ciklus sna i budnosti. 

Šef istraživačkog tima, neurolog dr Naomi Rodžers, ističe da oboleli vrlo često pate od nesanice. A san je važan jer predstavlja period odmora i oporavka mozga. Tokom REM, najdublje faze sna, mozak revitalizuje pamćenje, odnosno sređuje podatke o svemu što se dešavalo prethodnog dana. 

Nedostatak sna može da poremeti proces učenja i pamćenja, kao i različite metaboličke procese. Kod dece se, na primer, noću luče ogromne količine hormona rasta, a veruje se da adolescenti najviše rastu baš u snu. 

Stoga, dr Rodžers savetuje da se, po mogućstvu, spava osam sati bez buđenja. Osobama koje to ne mogu, savetuje da probaju da odremaju tokom dana i na taj način nadoknade manjak sna. Za one koji rade u noćnoj smeni, pa moraju da spavaju danju, preporučuje se da odspavaju nekoliko sati pre odlaska na posao.

Izvor: Superzena

Preporučujemo da pogledaš i:

Djole maskota
Zdravo, ja sam Djole
Saznaj više o meni
U čemu ti uživaš?
Hrana i piće
Mind & Body & Spirit
Hobi & Sport & Putovanja