Optimalan san - bolje zdravlje i više slobodnog vremena

Dugo nam je ispiran mozak idejom da nam je neophodno osam sati sna, a ustavari potreba za snom znatno varira u odnosu na starosno doba, novo stresa i zdravlja. Ustvari, istraživanja sugerišu 7 sati kao idealan period spavanja koji je neophodan prosečnom odraslom čoveku, a da 8 i više sati sna mogu dosvesti do povećane smrtnosti – čak više nego manjak sna!

Ukoliko previše spavamo, ugrožavamo svoje zdravlje – što dovodi do većeg rizika da postanemo gojazni, obolimo od dijabetesa ili prevremeno napustimo svoje telo.



Generalno poboljšanje performansi se postiže tako lako – dobrim snom. Dobar san, jedini je i najbolji način da pojačate svoju sposobnost i to bukvalno preko noći. Priznajte, nije Vam palo na pamet.

Kakav haos! Ne samo da previše sna može da bude loše za zdravlje, već može da nam okrnji preostalih osam sati. Ako radeći provedemo 8 sati, a spavajući 9, ostaje nam samo još 7 sati da postignemo sve svoje ciljeve i živimo – uživamo u životu. Svaki sat, minut, i sekund koji spavamo više nego što nam je neophodno, je potpuno izgubljeno vreme i život.

Premalo ili previše sna može dovesti do niskog nivoa energije i mentalne lenjosti. Cilj je dostići optimalnu dužinu sna, koju definišemo kao najmanju  moguću, a da se pri tom osećamo fizički energično  i mentalno budni. Pa kako sada da znamo koliko nam je sna dovoljno? Testirajte, testirajte, testirajte… Evo šta bi trebalo da probate:



Korak 1
Počnite sa 8 ½ sati sna. Potrudite se da spavate tačno 8 ½ sati. Ni manje, ni više.

Korak 2
Sledećeg dana zapišite kako ste se osećali fizički i psihički. Ako ste u mogućnosti, pokušajte da u toku dana za testiranje ne menjate navike, zbog toga što stres, navike u jelu i drugi faktori mogu da utiču na nivo energije i izgled.

Korak 3
Ponovite korake 1 i 2 tokom četiri dana za redom.

Korak 4
Smanjujte dužinu sna za 30 minuta i ponovite proces testiranja sna ponovo u toku četiri noći za redom. Skraćujte dužinu sna u koraku 1 za po 30 minuta, dok ne stignete do sedam sati sna.



Korak 5
Analizirajte podatke iz svojih beleški I pronađite kojim danima ste se najbolje osećali.  Ako otkrijete da se podjednako dobro osećate I kada spavate 8 ½ I 7 ½ sati, upravo ste uštedeli jedan sat na dan, odnosno 30 sati mesečno za kreiranje nečega po svojoj želji.
Ako baš želite da budete precizni, testiranje možete uraditi sa skraćenjem sna za po 15 minuta (t. j. krenite od 7 sati I 45 minuta sna). Setite se, samo pokušavamo da otkrijemo apsolutni minimum sna koji Vam je dovoljan, jer svaki minut koji ne spavate je dodatni minut za Vas – dodatno uživanje!

Preporučujemo da pogledaš i:

Djole maskota
Zdravo, ja sam Djole
Saznaj više o meni
U čemu ti uživaš?
Hrana i piće
Mind & Body & Spirit
Hobi & Sport & Putovanja