Pežo

Prepoznatljivost Pežo (Peugeot) modela nije samo francuski, sofisticirani dizajn već i specifične oznake koje podrazumevaju trocifrene brojeve, stim da je uvek nula u sredini. Pa tako, recimo razlikujemo modele Pežo 206, 307, 406 i mnoge druge, ali postoje i modeli Pežo (Peugeot) Bokser, Ekspert, Partner i Pežo (Peugeot) Boper.

Posebno je zanimljivo što je upravo automobil ove marke čak 4 puta bio proglašavan evropskim automobilom godine i to prvi put 1969. godine kada je Pežo (Peugeot) osvojio ovu laskavu titulu. Zatim skoro 20 godina kasnije, 1988. Pežo (Peugeot) 405 je proglašen najboljim automobilom na tlu Evrope. U 21. veku, zbilo se to dva puta i to 2002. kada je Pežo (Peugeot) 307 ovečan titulom najboljeg i pre samo godinu dana, 2014. godine to je priznanje pripalo modelu 308.

 

Početak proizvodnje

 

Na samom početku 19. veka u Parizu je živela francuska porodica Pežo (Peugeot) koja se bavila proizvodnjom čelika i različitih predmeta od čelika. Najpre su proizvodili različite vrste alata, posude za so i biber, mlinove za kafu i mnoge druge potrepštine za domaćinstvo.

Jedan od članova ove porodice po imenu Emil je zaslužan za današnji znak po kome prepoznajemo automobile ove marke. Smatrao je da je simbol lava odličan da prikaže kvalitet kome teži fabrika koja je bila u vlasništvu njegove porodice.

Iako su najpre proizvodili samo sitnije predmete i uređaje koji su mahom bili namenjeni za korišćenje u domaćinstvima, kasnije su u svoj asortiman uvrstili i bicikle i motocikle.

Jedan od članova ove porodice, Armand Pežo je ostao upamćen ne samo kao inovator, već i kao osnivač automobila marke Pežo (Peugeot). Naime, kako navode poznate istorijske činjenice, on se sukobio sa ostalim članovima porodice koja je imala udela u firmi i doneo odluku da potpuno samostalno osnuje svoju firmu i to onu koja će se baviti isključivo proizvodnjom automobila.

Za godinu osnivanja fabrike Pežo (Peugeot) se uzima 1896. godina, a samo tri godine nakon osnivanja proizveden je i prvi model ove marke automobila. Posebno je zanimljivo da je u pitanju bio automobil koji je imao samo tri točka, a koji je imao parnu mašinu kao svog pokretača. Ovaj model je bio izrađen u samo 4 primerka.

Kako je u to doba nemački pronalazač Gatlib Dajmler, budući saradnik u firmi Mercedes Benc otkrio motor koji se pokreće pomoću benzina, Arman Pežo je dogovorio susret sa njim, na kome se upoznao sa svim prednostima korišćenja benzinskog motora. Nakon tog sastanka, francuska fabrika automobila marke Pežo (Peugeot) od Dajmlera dobija licencu za korišćenje benzinskog motora, pa Arman Pežo vrši dodatne ispravke na već konstruisanom modelu i pravi model sa 4 točka i benzinskim motorom.

 

Proizvodnja automobila marke Pežo (Peugeot)

 

Prema zvaničnim podacima, nedugo nakon ovog događaja kreće prava ekspanzija Armanove fabrike automobila, a u to doba je Pežo (Peugeot) činio čak 50 % ukupne proizvodnje automobila na tlu čitave Francuske. Zvanično je fabrika otvorena 1910. godine u francuskom gradu Sošou, a od 1928. godine je ponela i današnji naziv - Fabrika automobila marke Pežo .

Po izbijanju Prvog svetskog rata, kao i sve slične fabrike, tako se i ova okrenula proizvodnji oružja i municije, a odmah po završetku rata nastavlja da proizvodi automobile.

Prvi automobil koji je označen u skladu sa klasičnim označavanjem ove marke automobila bio je Pežo (Peugeot) 201, koji je lansiran 1929. godine.

Prvi kabriolet sa tvrdim krovom, koji je naravno bio pokretan se pojavio na tržištu 1933. godine, a nosio je naziv Eclipse 402 .

Ubrzo je došao i Drugi svetski rat, pa se fabrika opet okrenula proizvodnji oružja i municije, ali ovog puta za potrebe nemačke vojske, a već po samom završetku rata, fabrika Pežo lansira i novi model, čuveni 202, koji sa prodatih preko 14 hiljada primeraka beleži rekord. Pa ipak, ovaj rekord je ubrzo badmašio model Peugeot 203, koji je lansiran nedugo zatim.

 

Pežo danas

 

Godine 1974. je fabrika Pežo kupila čak 38 % akcija takođe francuskog proizvođača automobila marke Sitroen (Citroen, Citroën ), a samo dve godine kasnije i potpuno preuzima ovu kompaniju. Upravo iz tog razloga se u to doba naziva PSA, odnosno Peugeot Société Anonyme, kako bi objedinila obe marke automobila u jednom nazivu.

Opet, samo dve godine nakon tog spajanja, kompanija Pežo preuzima i firmu Krajsler , tačnije njen evropski ogranak, koji je nosio naziv Simka . Ipak, samo nekoliko godina nakon ovog događaja, Pežo gasi ovu fabriku.

 

Preporučujemo da pogledaš i:

Djole maskota
Zdravo, ja sam Djole
Saznaj više o meni
U čemu ti uživaš?
Hrana i piće
Mind & Body & Spirit
Hobi & Sport & Putovanja